دانلود رایگان مقاله

دانلود رایگان مقالات با فرمت ورد

دانلود رایگان مقاله

دانلود رایگان مقالات با فرمت ورد

عنوان مقاله:

تاثیر رسانه های اجتماعی بر وفاداری مشتریان و عملکرد در صنعت بیمه استان گیلان

فرمت: ورد - word

رشته: مدیریت، علوم اجتماعی، جامعه شناسی

نوع: ویژه (غیر رایگان)

خرید مقاله:

دانلود مقاله رسانه اجتماعی و وفاداری مشتری

مشاهده سایر مقالات:

دانلود مقاله مدیریت

دانلود مقاله علوم اجتماعی

بخشی از متن مقاله:

مقدمه
امروزه ماهیت  شرکت های بیمه ایجاب می نماید که در راستای مشتری مداری، جذب و حفظ مشتریان، استراتژی ها و راهکارهای مناسب را بکار گیرند.  زیرا دوام و بقای این شرکت ها بستگی به مشتریان آن ها دارد و هرقدر بتوانند مشتریان فعلی خود را حفظ نمایند در بلند مدت موفق تر خواهند بود . دیدگاه اصلی حفظ مشتریان این است که باید به صورت پیوسته با عرضه ارزش برتر به مشتری، رضایت وی را تامین کرد ( 2001 ،Kotler) . 
ریچهلد و ساسر در سال 1990  طی تحقیقاتی بیان داشتند 5 درصد کاهش در مقدار مشتریان باعث از دست دادن 50  درصد سود شرکت های بیمه می شود.  بر اساس تحقیقات انجام گرفته 5 درصد افزایش در حفظ مشتریان فعلی  25  تا 125 درصد سود شرکت را افزایش خواهد داد . نکته قابل توجه اینکه مشتریان وفادار مزایای بسیاری را با خود به همراه دارند از جمله این مزایا می توان به بهبود سودآوری سازمان، کاهش هزینه های بازاریابی، افزایش فروش شرکت، داشتن مشتریانی با حساسیت قیمتی پایین و ... اشاره کرد (Kandampully & Suhartano,2006  ) . 
در محیط بازاریابی تغییرات چشم گیری در حال وقوع  است طوریکه با وجود این تغییرات دیگر  روش های بازاریابی سنتی کفایت نمی کنند. ( ارتباطات الکترونیک و بطور اخص ) رسانه های اجتماعی در حال تغییر دادن چشم انداز تجارت بوده و چگونگی ارتباط تجارت ها در کانال های توزیع و با مشتریان را تغییر می دهند (Rapp  et al, 2013 ).از آنجایی که شرکت ها به دنبال تقویت ارتباطات قوی تر با مشتریان خود در یک بازار رقابتی هستند ، کاربرد ابزارهای رسانه های اجتماعی می توانند از طریق تعهد  مشتری  و همچنین  ارزش ایجاد شده در تعامل با وی ، تأثیر شگفت آوری  بر عملکرد شرکتها داشته باشد (Trainor , 2012 ). 
فن‌آوری‌های اجتماعی طی عمر  کم خود بسیار سریع‌تر از نسخه‌های پیشین فن‌آوری دیجیتال توانسته‌اند در میان مخاطبان خود جاباز کنند. تلویزیون پس از ۱۳ سال و خدمت‌دهندگان اینترنتی پس از ۳ سال از آغاز فعالیت خود توانستند ۵۰ میلیون مخاطب را به ثبت نام در خدمات خود وادارند، اما فیسبوک توانست طی تنها یک سال و توییتر تنها طی ۹ ماه به این مهم دست یابد.شرکت‌ها هم از این فن‌آوری‌ها به صورت جسته و گریخته بهره گرفته‌اند. اما ظرفیت‌های این فن‌آوری‌ها برای ایجاد ارزش تجاری همچنان مغفول مانده است. تحلیل عمیق موسسه مک‌کینزی از چهار صنعتی که ۲۰ درصد از فروش جهانی کالا و خدمات را در اختیار دارند، نشان داد که این فن‌آوری‌ها می‌توانند بین ۹۰۰ میلیون تا ۳/۱ میلیارد دلار ارزش تجاری را در سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری مختلف به فعلیت برسانند. دوسوم از این میزان ارزش در برقراری ارتباط بهتر و موثر‌تر با مشتریان و همکاری بین کارکنان در درون و میان سازمان‌ها نهفته است) پایگاه اطلاع رسانی صنعت، 1392). 
امروزه نادیده گرفتن شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها خیلی گران تمام می شود. دانش ناقص و ناکافی از چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی، همواره سدی مهم برای ورود به دنیای جدید تبلیغات است. در نتیجه حتی قدیمی ترین مدارس کسب و کار برای تعیین و تعریف استراتژی استفاده از شبکه های اجتماعی به تکاپو افتاده اند . رسانه های اجتماعی به تنهایی قادر به برندسازی و یا جذب مشتری نیستند. برند سازی و جذب مشتریان جدید از طریق محتوای با ارزش، بدست می آیند . شبکه اجتماعی تنها یک پیام رسان است، اما ممکن است مهمترین وسیله ای باشد که شما را قادر می سازد سریعا به میلیونها کاربر دسترسی داشته باشید.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی